Jön a jó idő, egyre többet reszelgetem a 944-et. Több mint 2 évig állt a garázsban, ECU hiba miatt. Az a 2 év ácsorgás nem tett jót neki.

Porsche944 2015 02 20

 

Nemrég kicseréltem az olajpumpa előtt található gumitömítést. Sajnos ami benne volt (egy ugyanakkora méretű általános célú tömítés) nem bírta az igénybevételt. De erről majd írok egy hosszabb bejegyzést. Az ECU hiba történet érdekes story. Már a legelején tudtam mi a hiba. A legelső alkatrész amit megrendeltem, egy ECU volt. Persze hogy ne legyen egyszerű a történet, egy rossz ECU-t kaptam. Mivel azt hittem jó (de azért a zsigereimben éreztem valami nincs rendjén, ezért jó pár márkatársat megkerestem az ECU tesztelés ötletével), Más hibalehetőségekre koncentráltam. Ami bizonyos szemszögből nem baj, mert sok apró hibát találtam, és javítottam ki. Pl.: az egyik injektor becsöpögött, és sokkal nagyobb mennyiséget szállított mint a másik 3. Ezt a hibás darabot cseréltem. Volt egy repedt kartelgázcsövem is, amit szintén cseréltem. De igazából ez a hosszú idő a teszteléssel telt el. Multiméterrel, benzin nyomásmérővel, meg egyéb ketyerékkel próbáltam megtalálni a hibát, de minden a legnagyobb rendben volt (leszámítva azt a pár apróságot, amit már említettem). Végül decemberben az ünnepek előtt Gyurmával beszéltem meg egy találkát, hogy a kompjutert letesztelhessem a 944-esében. Neki is egy első kiadású 944-ese van, a kompjuter számok is megegyeztek. Gyurma nem ígérgetett a levegőbe, mint előtte oly sokan. A telefonbeszélgetésünk után 1-2 nap múlva már nála voltam, és egyértelműen kiderült, az ECU bedöglött. Így ünnepek előtt volt még egy szerencsém, találtam egy hazai bontót, akik mélyen piaci ár alatt eladtak nekem egy jó kompjutert. Ezután már felgyorsultak az események. Pár nap mulva a 944-esem már szaladgált (alig lehetett a karámba beterelni). Volt még egy defektes hőmérséklet érzékelő, ami ráadásul vadonat új darab, egyenesen a Bosch-tól. Csal hidegen, és csalt üzemmelegen. Ezeknél a jeladóknál meg egy kis ellenállás eltérés is károsan befolyásolja a motor működését. A jeladót 20 és 100 fokon teszteltem. A 20 fokos teszt magáért beszél, 100 fok esetében a jeladó végét lobogó vízbe érintettem (csak a végét!). Közben multiméterrel néztem az ellenállás értékeket. Ebből kiszámítható volt a gyárilag megadott 80 fokos érték. Visszaraktam az eredeti jeladót, mert az tökéletesen hozta az értékeket, a megadott hibatűrésen belül. Ezt a hibás új jeladót, még a leg elején tettem bele, mert azt hittem a jeladóval van gond.

Jelenleg a műszakira készítem fel. A fékrendszert aprólékosan át kell néznem, mert a 2 év alatt felkeményedett sajnos. Nemrég befejeztem a hátsó kipufogó dob javítását. Ezt cserélni fogom, csak türelmem nem volt hónapokat várni egy alkatrészre. Sajnos a főtengely gumitömítésére 1 hónapot kellett várnom... :-( A tervek szerint tavasszal már használni fogom az autót.